Kromě příznivých podmínek české ekonomiky přispěly k tomuto růstu průběžné úpravy parametrů podnikatelských úvěrů a zjednodušení přístupu k úvěrům drobným podnikatelům. Komerční banka tak potvrdila svoji vedoucí pozici na trhu v segmentu podnikatelů a malých a středních firem.
V loňském roce došlo v meziročním srovnání k nárůstu objemu poskytnutých úvěrů podnikatelům a malým firmám o 33 %. Cesta k úvěrům pro stávající klienty byla výrazně zjednodušena, když na podzim loňského roku Komerční banka zvýhodnila podmínky pro získání klienty velmi oblíbeného Profi úvěru. Stávající klienti banky mohou získat podnikatelský úvěr bez předkládání jakýchkoliv finančních výkazů pouze po předložení identifikačních dokladů, což urychluje proces vyřizování úvěru a zvyšuje jeho dostupnost. V současné době je 80 % všech Profi úvěrů poskytováno tímto zjednodušeným způsobem. Maximální výše úvěru, který lze touto cestou získat, je až 1 milion korun v případě krátkodobého Profi úvěru a 0,5 milionu korun v případě střednědobého Profi úvěru se splatností až 3 roky.
Profi úvěr patří k velmi oblíbeným produktům a využívá jej již více než 20 tisíc klientů Komerční banky z řad podnikatelů a malých firem. Drobní podnikatelé a malé firmy vyžadují především rychlé úvěry, kterými mohou operativně řešit nesoulad příjmů a výdajů, financovat pohledávky nebo nákup zásob. Možnost získat úvěr rychle, jednoduše a s minimálními nároky na administrativu je tak pro klienty při výběru vhodného typu financování rozhodující a odráží se mimo jiné v průměrné výši úvěru, o nějž podnikatelé v bance žádají. Tyto částky se pohybují již v řádech statisíců korun. V loňském roce dosáhla například průměrná výše nově poskytnutých Profi úvěrů přibližně 250 tisíc korun.
Komerční banka zaznamenala také výrazný růst objemu dalších typů podnikatelských úvěrů, jako např. standardní investiční úvěr či úvěr na oběžné prostředky. Objem všech podnikatelských úvěrů čerpaných klienty ze segmentu podnikatelů a malých firem meziročně vzrostl o 28 %.
„Výsledky loňského roku potvrzují, že se Komerční banka vydala správným směrem, když se rozhodla hledat cesty, jak zpřístupnit podnikatelské úvěry co nejširší skupině klientů z řad podnikatelů. Také rok 2008 přinese novinky co se týká parametrů a procesu poskytování úvěrů a potvrdí tak současný trend“ uvedl Zděnek Mojžíšek, výkonný ředitel pro Marketing a business development.