Adresa může působit dojmem, že zprávu odeslala centrální banka, která doménu cnb.cz drží. "Protože ani zásilky s odesílací adresou v doméně cnb.cz nemusejí pocházet od odesilatele z České národní banky, která je držitelkou domény cnb.cz, Česká národní banka žádá veřejnost, aby na takové e-mailové zprávy nereagovala," uvedla ČNB.
Česká spořitelna jako banka s největším počtem klientů se stala v posledních týdnech opakovaným terčem podvodných mailů, tzv. phishingu. Pachatel se snaží odkazem na podvodnou webovou stránku z klientů ČS vylákat přístupová data do internetového bankovnictví a PIN k platební kartě.
Spořitelna tak vyzývá své klienty, aby na takové emaily nereagovali. ""S klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikujeme o tak zásadních záležitostech, jako je například zabezpečení. Nikdy nevyžadujeme zadání osobních bankovních údajů, jako je například PIN ke kartě či klientské číslo a heslo. Skutečnost, že pachatelé na podvodné webové stránce vyžadují tyto citlivé údaje, jasně poukazuje na to, že se jedná o podvod," uvedla banka.
Při posledních útocích podvodníci podle spořitelny zneužili toho, že se na počátku března objevily na internetu údaje k internetovému bankovnictví asi stovky klientů ČS z roku 2004.
Spořitelna k tomu uvedla, že data neunikla z banky, která v podobném formátu data klientů neshromažďuje ani je nemá k dispozici. Seznamy adres útočníci většinou kupují na černém trhu nebo se je snaží "odposlechnout" z provozu na internetu. Banka kvůli útokům podala již dříve trestní oznámení.
Phishing, tedy spamové e-maily, které se nekontrolovatelně šíří po internetu na nejrůznější mailové adresy klientů bank a které mají vyvolat dojem, že je pod různými záminkami rozesílá ČS, trápí banku i její klienty od začátku tohoto roku. Terčem útoků se stávají i jiné české banky.