Řada klientů Investiční a Poštovní banky se včera již druhý den po
sobě marně pokoušela domoci svých peněz. Kvůli havárii informačního systému byl totiž
od pondělka omezen rozsah služeb i výplat hotovosti. "Jde o rozsáhlejší závadu
technického rázu na automatizovaném systému," vysvětlil mluvčí IPB Jan Rezek.
Pracovníkům banky se podle něj sice podařilo chybu objevit, ale ani do včerejší zavírací
doby poboček IPB nebyla odstraněna. "Doufáme, že se vše rozběhne v krátkém čase,"
řekl Rezek. "V úterý ráno mi sdělili, že mají potíže s počítači, které už odpoledne měly
fungovat. To se ale nestalo," popsal situaci lounský klient Jiří Škaloud. Všechny pobočky,
kterých je v celé republice celkem sto šedesát, zůstávají otevřeny a pracují pouze v režimu
offline. To znamená, že operace zaznamenávají jen místně a teprve po odstranění závady
je hromadně odešlou do centrály. "Bankomaty fungují normálně. Příkazy k úhradě mají asi
čtyřiadvacetihodinové zpoždění, které se však stále zkracuje," řekl Rezek. Výši omezení
výplat peněz neupřesnil, neboť si ji podle něho pobočky určují samy.
Zdroj: MF Dnes 4.3. 1999