Pro stávající železniční přejezd v ulici Sokolova je uzavírka platná do října tohoto roku. "Pokud dojde k posunutí termínu otevření podjezdu, budeme muset požádat o prodloužení uzavírky. Případné zpoždění by nám také ztížilo vybudování nákladního železničního průtahu, který je součástí výstavby odstavného nádraží. Zatím ale stále počítáme s původním termínem dokončení v květnu příštího roku," řekl Janků, který nevyloučil ani případné právní kroky proti firmě.
Projekt stavby původně počítal s tím, že auta budou i nadále jezdit přes koleje a pod tratí povede jen chodník pro pěší a úzká komunikace pro sanitní a hasičské vozy. Po jednáních s představiteli města ale SŽDC projekt upravila. Magistrát na stavbu podjezdu přispěje částkou 188 milionů korun, dalších 270 milionů korun zaplatí SŽDC prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.
Starosta městské části Brno-jih Josef Haluza se obává, že se po odstranění závor a převedení silnice pod trať zvýší dopravní zátěž ulice, podél které bydlí lidé v rodinných domech. "Silnice začne plnit funkci vnějšího městského okruhu. Dnes tudy řada řidičů nejezdí, protože jsou si vědomi toho, že tam jsou velmi často spadlé závory a při přejezdu Brna využívají raději dálnici. Obávám se, že až se dostaví podjezd a řidičům nebude hrozit žádné přerušení v plynulosti , budou při jízdě do Bohunic nebo Lískovce využívat právě ulici Sokolovu," řekl Haluza.,
Odstavné nádraží, jehož stavba začala vloni v říjnu, je součástí rozsáhlé rekonstrukce brněnského železničního uzlu. Nejdůležitější částí nového odstavného nádraží bude moderní myčka vagonů. Stávající brněnská linka je uzpůsobena pouze pro letní provoz a v zimě se železniční vozy mohou mýt pouze ručně. Myčky s celoročním provozem jsou v zemi pouze tři. Nejstarší se nachází v Hradci Králové, další je v Bohumíně a vloni byla dokončena třetí v Praze. Brněnskou myčku bude vlastnit SŽDC, která ji bude pronajímat. "Myčka bude přístupná všem dopravcům na železnici," dodal Janků.
Stavba odstavného nádraží bude stát přibližně 2,9 miliardy korun. Poté se začne stavět budova nového osobního nádraží a modernizace průjezdu. Celkové náklady se pohybují kolem 20 miliard korun, asi sedm miliard korun by SŽDC chtělo získat z fondů EU. V současné době se přepracovává studie proveditelnosti, po jejímž posouzení podá investor žádost o evropské dotace. Poslední částí projektu je rekonstrukce městské infrastruktury, která začne už letos. Na nákladech kolem 3,5 miliardy korun se podělí město Brno a Jihomoravský kraj.