"Jednání o přímém spojení s asijskými destinacemi pokračují," řekla Krejčí. Pro přilákání velkých asijských dopravců do Prahy vznikla neformální skupina, kterou tvoří ČSA, Letiště Praha, ministerstva dopravy a zahraničí a agentura CzechTourism. Pokud by se nakonec podařilo spustit přímou linku Praha - Tchaj-pej, šlo by o teprve druhé dálkové spojení do Asie. První zajišťují Korean Air, které létají z Prahy do Soulu.
O linku do tchajwanského hlavního města Tchaj-peje usilují zástupci Letiště Praha a ČSA zhruba rok. Prvním zásadním krokem bylo říjnové uzavření dohody o vzájemných leteckých právech mezi úřady pro civilní letectví obou zemí. Obvykle mezivládní dohoda byla uzavřena pouze na úrovni leteckých úřadů kvůli komplikovaným vztahů Tchaj-wanu s kontinentální Čínou.
Získávání nových dálkových linek je jednou z priorit vedení letiště. Dálkové lety totiž přivezou do Prahy lukrativní přestupující pasažéry, kteří jsou na každém letišti motorem dalšího rozvoje. Situace by mohly využít i ČSA, se kterými by mohli cestující z druhého konce světa pokračovat dále po Evropě. Dálkové linky přispívají i k rozvoji turistiky.
Vedle linky do Soulu má nyní české hlavní město již jen dva další dálkové spoje, které míří do Severní Ameriky. Do New Yorku létají ČSA a na největší letiště světa v americké Atlantě létají Delta Air Lines. V létě chtějí ČSA v omezené míře obnovit v lednu zrušené lety do kanadského Toronta. Ruzyňské letiště loni odbavilo rekordních 12,4 milionu pasažérů. S růstem se počítá i letos; počet cestujících by měl překročit třináctimilionovou hranici.