"Jako první opravíme fasádu a vnitřní prostory nádražní budovy, kterou budou ještě nejméně šest let proudit cestující. V konečné fázi vznikne z budovy příjemná společensko-obchodní zóna. Po přesunutí železniční dopravy chceme pokračovat v sousedních lokalitách. Práce by měly trvat přibližně dva roky a investujeme tu celkem odhadem dvě miliardy korun," řekl ředitel firmy Radek Konečný, který nápad s rychlodráhou vítá. Nové zóně by prý velmi pomohlo, kdyby zde byla železniční doprava částečně zachována, do nově vznikajícího centra by tak denně proudily tisíce lidí z regionu.
Celková koncepce přeměny nádražního prostoru počítá s tím, že zde vznikne promenádní zóna se zelení uprostřed. "Ta by měla uzavřít pomyslný okruh, který byl již v minulosti plánován jako metropolitní promenáda s množstvím výstavním budov. Opravená budova nádraží by se tak mohla zařadit vedle budov starého divadla nebo Janáčkovy opery uprostřed parků. Podobné budovy, ale samozřejmě ne v romantickém, ale v moderním stylu, by mohly stát na celém tomto okruhu," řekl dnes ČTK architekt Petr Hruša.
Investor počítá, že po změně územního plánu se v novém jižním centru města objeví také komerční prostory, velkokapacitní podzemní garáže a parkovací stání. V oblasti bývalé tržnice, která se nazývá Malá Amerika počítá Konečný také s bytovou výstavbou.