Podle některých účastníků čtvrtečních hromadných havárií na D1 nemusela být situace tak kritická, kdyby na 200 kilometrech mezi Prahou a Brnem nebyly pouze tři informační panely v každém směru. Podle Hanzelky ale řidiči varování na tabulích nerespektovali. Za hlavní příčiny označil vysokou rychlost s ohledem na husté sněžení a nedostatečnou vzdálenost mezi vozidly.
Na rozdíl od nynějších informačních tabulí by měly být nové tabule vybaveny proměnlivým dopravním značením. Tzv. liniové řízení dopravy na dálnici by navíc mělo být napojené na elektronický mýtný systém. Podle Hanzelky ale nejde o reakci na čtvrteční událost, ale rozšiřování tabulí resort plánuje již od loňského prosince. Práce na projektu má řídit firma Kapsch, která již provozuje elektronický mýtný systém pro kamiony na dálnicích.
Na dálnici provozovatelé umístí čidla, která budou monitorovat hustotu provozu. V místech s nejhustším provozem, tedy u Prahy a u Brna, vznikne navíc systém řízení dopravy. Ministerstvo dopravy i ŘSD si od toho slibují méně stojících kolon, lepší průjezdnost dálnice a tím i zvýšení bezpečnosti provozu. Řidičům na D1 bude první část systému sloužit od listopadu letošního roku.
Proměnlivé dopravní značení již dávno funguje například na německých dálnicích, kde informuje o aktuálních zácpách či omezeních provozu.