...v úterý ministerstvo dopravy.
Veřejná soutěž je druhou částí plánu premiéra Roberta Fica na zrychlení výstavby silnic v rámci takzvaných projektů partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP), které mají přilákat investory do méně rozvinutého regionu východního Slovenska.
Všechny čtyři zájemce, kteří postoupili do užšího výběru v tendru na výstavbu a provoz dálničního úseku v délce 53 kilometrů, tvoří skupiny několika firem.
Španělská Obrascón Huarte Lain <OHL.MC> spojila síly s českou dceřinou firmou OHL ŽS, zatímco francouzská Bouygues <BOUY.PA> vytvořila konsorcium s firmami Colas <COLP.PA>, Doprastav, Váhostav, Intertoll-Europe a Mota-Engil <MOTA.LS>.
Třetí skupinu podniků tvoří francouzská Vinci <SGEF.PA> ve spolupráci s ABN AMRO Highways <ABNO.AS> a čtvrtou konsorcium rakouských firem Strabag <STRV.VI> a Porr Solutions Immobilien.
Ministerstvo uvedlo, že podmínky tendru splnilo všech sedm původních uchazečů. Dodalo však, že vládní výbor, jenž nabídky posuzoval, rozhodl nepokračovat v jednání se třemi zájemci.
Těmi jsou francouzská Eiffage Travaux Publics <FOUG.PA>, švédská Skanska Infrastructure Development AB <SKAb.ST> a skupina složená z podniků Hochtief <HOTG.DE>, Alpine Bau, FCC Construction a Western Carpathians Motorway Investors Company.
Vítěz tendru dálnici postaví a získá 30letou licenci na její provoz.
Premiér Fico zvolil pro výstavbu a provoz dálnic schéma PPP, aby ulevil rozpočtu veřejných financí na cestě Slovenska ke vstupu do eurozóny, plánovanému již na příští rok.
[BRATISLAVA/Reuters/Finance.cz]