Transrapid patří k nejrychlejším vlakům na světě a vyvinuli jej inženýři z německých koncernů Siemens a ThyssenKrupp. Technologii ale zatím využívá pro komerční účely jen Čína.
Transrapid využívá technologie magnetické levitace, kdy se vlak pohybuje na vzduchovém polštáři. Zdroj z odvětví agentuře Reuters řekl, že náklady na vybudování tratě by činily asi tři miliardy eur (zhruba 77 miliard Kč), ačkoli v roce 2002, kdy se původní plány sestavovaly, rozpočet činil pouze 1,85 miliardy eur.
Spolková vláda na začátku přislíbila, že na výstavbu poskytne maximálně 925 milionů eur, zatímco vláda v Bavorsku by poskytla asi 500 milionů. Dalších zhruba 235 milionů eur měly poskytnout dráhy Deutsche Bahn, na mnichovské letiště připadalo 100 milionů, na Evropskou unii asi 50 milionů a po 25 milionech eur měly dodat Siemens a ThyssenKrupp.
Vlak Transrapid v roce 1993 vytvořil rychlostní rekord 450 kilometrů v hodině, plán na komerční využití se ale dlouho setkával s odporem obyvatel i mnichovského starosty. Němci chtěli vybudovat trať pro vlaky Transrapid i mezi Hamburkem a Berlínem, z těchto plánů už ale sešlo.