Šťáhlavský tak popřel informace, že by se obě strany již dohodly. "Dohoda bude letos, pravděpodobně v létě," řekl.
O pozemcích na letišti jednají s Pentou kromě zástupců letiště úředníci ministerstva dopravy. Žádná se stran však nechce průběh jednání ani případnou cenu komentovat; některé odhady hovoří zhruba o 10.000 Kč za metr čtvereční.
Dohoda s Pentou bude směrodatná i pro další menší vlastníky pozemků. "Zatím jsme se s nikým nedohodli, čeká se na Pentu," uvedl Šťáhlavský. Zdlouhavá jednání o ceně pozemků jsou mimo jiné důvodem, proč se termín zprovoznění dráhy neustále oddaluje. Z roku 2010 se nyní posunul na léta 2012 až 2013.
Nová dráha za téměř devět miliard korun je podle Šťáhlavského nutná pro další rozvoj letiště. Současná hlavní dráha již funguje na hranici své maximální kapacity, která činí 44 pohybů letadel za hodinu. Paralelní ranvej by měla sloužit především pro přistání ze směru od Nebušic, zatímco z nynější ranveje budou letadla většinou pouze startovat, a to směrem na Jeneč.
Provoz na letišti každým rokem roste. Zatímco v roce 2006 zaznamenalo středisko řízení letového provozu 166.000 pohybů letadel, loni to bylo 174.000 vzletů a přistání. Po otevření nové dráhy v roce 2012 se provoz odhaduje na 216.500 pohybů. Ne každý však vidí další růst jako pozitivní. Proti dráze protestují některé blízké obce, především kvůli hluku a stavebním uzávěrám.