Podle banky se tak opatřením prodlouží doba, po kterou může klient zareagovat, pokud zjistí, že se někdo pokusil změnit jeho zadané číslo mobilního telefonu pro zasílání SMS zpráv. To je možné změnit při přihlášení do internetového bankovnictví po zadání bezpečnostního kódu a hesla. Právě tyto data se stala terčem útoku podvodníků.
Další nové bezpečnostní opatření se týká klientů, kteří SMS zprávy o změně nastavení telefonního čísla dostávají v angličtině - nově Česká spořitelna zašle tuto SMS i v češtině.
Aktivní transakce, například platební příkaz, lze prostřednictvím přímého bankovnictví provést jen po potvrzení speciálním kódem, který Česká spořitelna zasílá prostřednictvím autorizační SMS zprávy na mobilní telefon klienta. V případě, že si klient změní telefonní číslo pro zasílání SMS zpráv, dostane informaci o provedené změně na původní telefonní číslo. "Snadno tak zjistí, pokud by se někdo snažil telefonní číslo změnit bez vědomí oprávněného uživatele internetového bankovnictví," uvedla banka.
Autorizační i konfirmační SMS zprávy jsou součástí ochrany internetového bankovnictví. K dalším bezpečnostním prvkům patří bezpečnostní heslo, bezpečnostním kód, transakčními limity nebo případně vyšší typy zabezpečení jako je například přihlášení přes certifikát na čipové kartě.