Náměstkyně ředitele olomoucké pobočky ŘSD Hana Urbánková řekla, že auta do výšky 3,9 metru budou muset sedlo objíždět přes Hanušovice a Ramzovou. Délka objížďky bude činit 47 kilometrů. Vyšší automobily budou jezdit přes Bruntál, protože na první trase je železniční podjezd, kterým by neprojely. Druhá objížďka je delší, bude měřit 89 kilometrů.
V letošní poslední etapě rekonstrukce budou stavební firmy pokračovat v rozšiřování vozovky a pokládání nového povrchu. U silnice dále instalují dopravní značení. ŘSD rozšiřuje vozovku zejména kvůli tomu, že v zimním období vozovku často blokují kamiony, které nemohou na sedlo vyjet.
Stavební firmy pracují na opravě silnice s výjimkou zimního období od září 2006. Stavebníci museli práce v první i druhé etapě přerušit od listopadu do začátku dubna tak, aby Červenohorské sedlo, které patří k vyhledávaným lyžařským střediskům Jeseníků, bylo vyznavačům zimních sportů přístupné.
Na předloňskou uzavírku doplatil horský hotel na Červenohorském sedle, který patří k nejznámějším ubytovacím zařízením v Jeseníkách. Přišel o tržby od polských turistů, kteří než by si zajížděli desítky kilometrů, raději zamířili jinam. Při loňských opravách byl už proto hotel zavřený. Stejně tomu bude i letos.
Řidiči mířící na sever Olomouckého kraje by ocenili i opravu druhého úseku silnice, části ze sedla na Šumperk. O této opravě zatím nebylo podle Urbánkové rozhodnuto.