Češi si podle MfD koupili více než tři čtvrtě milionu letenek. Jejich množství narostlo ještě rychleji než samotný obrat firem: cena letenek totiž hlavně díky konkurenci klesá, loni v průměru o šest procent na 10.423 korun, píše.
Podle MfD rychle roste trh individuálních cestujících, hlavními zákazníky aerolinek však jsou hlavně firmy, které vysílají zaměstnance na služební cesty.
Mění se přitom nejen návyky Čechů při cestách, ale i trh prodejců letenek. Největší agentury získávají čím dále větší podíl na úkor středních a menších. První místo podle obratu obsadila Student Agency následovaná Asianou, CWT, Orbix a HRG.
Úplná čísla o tom, jak Češi loni létali, neexistují. Ve statistikách chybí například nízkonákladoví dopravci, jejichž služby z Prahy využívá čtvrtina všech cestujících. Prodejci odhadují jejich podíl na celkovém obratu na deset až 20 procent. Kromě toho v celkovém počtu chybí letenky prodávané přímo dopravci, píše Mladá fronta Dnes.