Podle Dospivy se letiště bude vyvíjet ve fázích. V prvním období po spuštění veřejného mezinárodního provozu se kapacita terminálu navýší na dva miliony ročně, v dalších fázích by letiště mohlo přijmout až sedm milionů pasažérů. O pravidelných linkách na letiště Vodochody Penta již údajně jedná se "všemi existujícími nízkonákladovými dopravci". Provoz by mohl být spuštěn příští rok.
Ještě před jeho zahájením bude muset firma investovat stovky milionů korun do rekonstrukce vzletové a přistávací dráhy. Ta by se měla uskutečnit ještě letos. Další investice Dospiva neupřesnil, odborníci však již dříve odhadli, že dostavba vodochodského letiště by zpočátku přišla na 2,5 miliardy korun a v případě zvýšení kapacity na dalších 1,3 miliardy.
Penta vlastní 100 procent Aera Vodochody od loňského ledna a rozvoj zdejšího letiště patří k jejím hlavním prioritám. Skupina však svůj zájem upírá také k letišti v Ruzyni, které odbavuje 12,4 milionu pasažérů ročně a v následujících měsících jej čeká privatizace. Penta v Ruzyni vlastní 70 hektarů pozemků nutných pro výstavbu paralelní dráhy, a nyní s Letištěm Praha jedná o jejich prodeji.
Prodej bude údajně dokončen v následujících týdnech. Poté se chce Penta zapojit do privatizace pražského letiště jako člen konsorcia dalších firem. Nyní údajně vede desítky jednání o spolupráci s partnery. Právě úspěch či neúspěch skupiny při privatizaci pražského letiště bude hrát důležitou roli při plánech Penty ve Vodochodech.
Vodochody nejsou jediným letištěm, které chce konkurovat Ruzyni. Nepravidelné a nízkonákladové lety již létají například také z Pardubic, Karlových Varů nebo Brna. Na mezinárodní provoz se připravuje také letiště v Českých Budějovicích.
sin mol