Většina nových cestovních kanceláří není podle Okamury v oboru nováčkem. Jde o transformované cestovní agentury, které si sjednaly povinné pojištění proti úpadku a začaly nabízet své vlastní zájezdy. "Stojí za tím větší zpřístupnění pojištění proti úpadku," uvedl Okamura. Agentury na rozdíl od kanceláří pojištění nepotřebují, mohou ale přeprodávat pouze zájezdy jiných cestovních kanceláří.
Větší počet firem na trhu má za následek ostřejší konkurenční boj. Na českém trhu se tak před letošní sezonou objevilo několik marketingových novinek. Například záloha při nákupu v předstihu, která obvykle tvoří třetinu ceny zájezdu, se u některých CK letos snížila pod tisíc korun. Jiné CK nabízejí zájezd pro dítě zdarma i v případech, že junior jede jen s jedním dospělým. Dříve jezdily děti zdarma pouze se dvěma dospělými.
Co se týče cestování Čechů do zahraničí, byl loňský rok rekordní. Na dovolenou delší než čtyři noci vyrazilo do ciziny 4,5 milionu českých občanů, což je téměř o 15 procent více než rok předtím. CK prodaly 2,2 milionu zájezdů za 13 miliard korun. Další nárůst se očekává i v letošním roce. Nasvědčují tomu prodeje v "prvním momentu", kdy CK prodaly téměř 40 procent svých letních kapacit.