Spot nabízel "víkendové volání zdarma". Nebylo v něm však již podle rady uvedeno, že nabídka se zákazníka týká až ve chvíli, kdy využije všechny své volné minuty. Na spot si loni ze stejného důvodu stěžovalo i Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) u arbitrážní komise Rady pro reklamu, která posléze SOS dala za pravdu a reklamu označila za závadnou.
Rada na svém zasedání tento týden v souvislosti s vysíláním reklamy udělila pokutu i České televizi, a to ve výši 150.000 korun. ČT podle rady loni 8. prosince překročila hodinový limit reklamy mezi 19:00 a 20:00 na programu ČT1.
Vysílací rada loni uložila rovnou stovku pokut a vydala 237 upozornění na porušení zákona. Počet pokut se tak oproti roku 2006 snížil o 13, upozornění na porušení zákona naopak pět desítek přibylo. Loni také rada zahájila 470 správních řízení, což je asi o 50 méně než v roce 2006.
Přibližně dvě třetiny pokut (68) byly uloženy právě za porušení některého z ustanovení zákona o reklamě, nejvíce z nich za porušování povinností vyplývajících ze zákona pro vysílání reklam na doplňky stravy a léčiva. Loni bylo takových pokut 52.
V případě pokut se ale televizní stanice téměř vždy obrací k soudu a mnohé spory posléze dospějí až k Nejvyššímu správnímu soudu. Ze stovky loni udělených pokut jich 55 nebylo zaplaceno právě z důvodu trvajících soudních sporů.