Podle zdrojů budou dnes o dohodě jednat správní rady obou společností, které ještě musejí dokončit důležité detaily o načasování a podmínkách dohody. Aerolinky zřejmě oznámí spojení i bez podpory pilotů. Obě společnosti se odmítly ke zprávám vyjádřit.
Jednání mezi nimi již letos v březnu jednou ztroskotala, protože se vedení nedokázalo dohodnout s odborovými svazy pilotů na hodnostním zařazení. To je velmi důležité, protože se od něj odvíjí výše mezd, pracovní program a velikost letadel, kterými mohou piloti létat. Na počátku letošního roku piloti Northwest oznámili, že podpoří fúzi s jinými aerolinkami pouze za předpokladu, že zaměstnanci obdrží podíl v nové firmě, napsaly agentury AP a Reuters.
Delta loni na jaře opustila režim bankrotové ochrany a odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od US Airways Group. Minulý měsíc společnost oznámila, že nabídne odstupné asi 30.000 pracovníků, což je více než polovina z 55.000 lidí, které podnik zaměstnává. Firmu k tomuto kroku vede nutnost restrukturalizace a snaha vyrovnat se s růstem cen pohonných hmot.
Mírné oživení amerického leteckého průmyslu začalo kvůli rostoucím cenám pohonných hmot a oslabující ekonomice ochabovat a některé aerolinky se potýkají se ztrátami. Za poslední dva týdny vyhlásily bankrot americké letecké společnosti Aloha Airlines, Champion Air, ATA Airlines, Skybus Airlines a Frontier Airlines. Fúze jsou jednou z možností stabilizace křehkého a roztříštěného sektoru, protože umožní aerolinkám snížit náklady, omezit kapacitu a zvýšit ceny.