Přestože zákon dává radnicím lhůtu na odpověď až 15 dní, úředníci z Prahy 9 dokázali poslat zpětnou reakci již 20 minut po odeslání e-mailu s dotazem týkajícího se zahájení podnikání. Pozitivní skutečností je, že během prvního dne zareagovaly na testovací otázky desítky radnic.
Posouzení informační otevřenosti je jedním z 50 kritérií, podle kterých budou organizátoři žebříčku Město pro byznys porovnávat obce v následujícím měsíci. "Vedle fiktivního dotazování ještě radnice obešleme stručných dotazníkem a na názor se zeptáme také více než 11.000 podnikatelů v jednotlivých městech," uvedl ke vzniku průzkumu ředitel Factum Invenio Jan Herzmann.
Propojení tří typů průzkumu s daty Českého statistického úřadu i dalších institucí dělá z projektu ojedinělou záležitost, dodala za vyhlašovatele Eva Hanáková z týdeníku Ekonom. Velký žebříček bude vedle podpory podnikání ze strany regionálních správ porovnávat také podnikatelské prostředí, situaci na pracovních trhu, atraktivitu lokality a cenové podmínky dané oblasti. Cenu týdeníku Ekonom Nejlepší město pro byznys získá vítězné město koncem října. Na projektu se organizačně podílí agentura Bison & Rose ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR.
Podnikatelé i veřejnost najdou další informace o žebříčku a podmínkách podnikání na webových stránkách www.mestoprobyznys.cz. Měření informační otevřenosti se uskutečnilo formou simulovaného mailového dotazu fiktivního občana podle standardu metodiky Mystery mailing. Na základě získaných odpovědí byla vyhodnocována jejich úplnost a následně jejich rychlost.