V motoristickém segmentu sezónně očištěné tržby meziměsíčně stagnovaly, meziročně vzrostly o 6,9 procenta a bez očištění o 8,2 procenta. Prodej automobilů roste nepřetržitě 26 měsíců. Za ubytování a stravování se sezónně očištěné tržby meziměsíčně snížily o jedno procento a neočištěné meziročně vzrostly o 1,8 procento.
Růst tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních ovlivnil především vývoj ve stravování, kde se tržby zvýšily o 3,1 procenta, v ubytování naopak tržby meziročně klesly o 1,6 procenta. Největší pokles v ubytovacích zařízení zaznamenaly podniky s více než 100 zaměstnanci, a to o 4,7 procenta.
Největší podíl na celkovém přírůstku tržeb měly v únoru podle statistiků specializované prodejny s ostatním nepotravinářským zbožím, smíšené prodejny s převahou potravin a specializované prodejny elektroniky, elektrických přístrojů, nábytku a dalšího zboží pro domácnost.
Nejvíce vzrostly ceny v prodejnách potravin, v tom ve specializovaných o 12,2 procenta a v nespecializovaných o 9,6 procenta. V prodejnách drogistického, farmaceutického a kosmetického zboží se ceny zvýšily o šest procent, ve stánkovém a ostatním prodeji provozovaném mimo prodejny vzrostly o 5,4 procenta. V nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží stouply tržby o 3,3 procenta.
Naopak v zásilkovém obchodě se tržby snížily o dvě procenta, v prodejnách textilu a obuvi o 1,8 procenta. Za použité zboží klesaly tržby o 1,7 procenta, za potřeby pro domácnost o jedno procento a za ostatní nepotravinářské zboží o 0,4 procenta.
Nejrychleji rostly tržby prodejen textilu a obuvi a podílově málo významného maloobchodu provozovaného prostřednictvím internetu nebo zásilkové služby. Stejně jako v lednu klesl prodej drogistického, farmaceutického a kosmetického zboží a specializovaných prodejen potravin.
Celkově se v maloobchodě včetně motoristického segmentu sezónně očištěné tržby meziměsíčně reálně zvýšily o 0,3 procenta a meziročně vzrostly o 4,5 procenta. Sezónně neočištěné tržby rostly meziročně o 6,3 procenta, uvádí ČSÚ.
Dařilo se středně velkým obchodníkům, tržby těmto firmám s 20 až 49 zaměstnanci se zvýšily o 9,4 procenta. Úspěšní také byli velcí obchodníci, kterým tržby vzrostly o 8,7 procenta. V ostatních velikostních skupinách se růst pohyboval do 1,1 procenta.
Podle údajů Eurostatu vzrostly v únoru sezónně očištěné tržby v maloobchodě ve 27 zemích EU reálně meziměsíčně o 0,3 procenta a meziročně po očištění o pracovní dny o dvě procenta. Z členských států, za které byla dostupná data, rostly tržby meziročně nejvíce na Slovensku o 16,6 procenta, v Litvě o 15,1 procenta, v Bulharsku o 11,7 procenta. O 3,1 procenta se naopak snížily v Německu a o 2,6 procenta ve Španělsku.