Dodávka vrtulníků pro SAC je v současnosti největším výrobním programem Aera a představuje významný zdroj tržeb zbrojovky. Ve Vodochodech vzniká téměř kompletní vrtulník s výjimkou dynamických částí, tedy motoru, rotoru či vrtule, a také bez finálních úprav interiéru.
Sestava zahrnuje montáž draku, instalaci hydraulických a elektronických systémů i avioniky a také pozemní zkoušky instalovaných systémů. "Finální linka pracuje na dvě směny, pokud je potřeba tak i na tři. Zaměstnává asi 200 lidí v jedné směně," přiblížila Koloušková.
Hotové vrtulníky jsou baleny do fólie a z Aera je odvážejí kamiony do německého Bremerhavenu, kde jsou překládány na lodě. "Pokud to spěchá, tak jsou přepravovány letecky, to je ale samozřejmě dražší," poznamenala mluvčí. Z německého přístavu výrobky míří do Spojených států. Dokončení zajišťuje SAC na lince finální montáže v americkém Stratfordu.
Vrtulníky v konečné podobě fungují v nejrůznějších verzích. Slouží záchranářům, pro přepravu osob na ropné plošiny nebo jsou dokončovány ve VIP podobě s barem.
Aero spolupracuje kromě SAC i s dalšími světovými výrobci letadel. Mimo jiné vyrábí pro italskou společnost Alenia Aeronautica střední část křídla pro vojenský transportní taktický letoun C-27J Spartan.
"Finálním výrobkem vojenského programu, který je naší vlajkovou lodí, je letoun L-159, který slouží české armádě," připomněla Koloušková. Z více než sedmi desítek letadel, která kdysi vojsko v Aeru nakoupilo, jich však k výcviku používá jen asi 24. Čtyři letadla ministerstvo nechalo upravit na dvoumístnou verzi, jeden stroj se zřítil a zbytku se vojáci chtějí zbavit. V současnosti kvůli tomu spolu s výrobcem vyjednávají s více než deseti zeměmi, které o stroje projevily zájem.
Aero vlastní od ledna česko-slovenská investiční skupina Penta. V loňském roce dosáhla provozního zisku přes 200 milionů korun oproti ztrátě v roce 2006 ve výši 964,3 milionu.