"Oslabení zájmu českých domácností o úvěry se nekonalo. Nejvýraznější nárůst o 120 procent jsme zaznamenali u půjček hotovostních. Podstatně se zvýšil také objem finančních prostředků vyčerpaných přes kreditní karty, a to o 75 procent," uvedl generální ředitel společnosti Home Credit Erich Čomor.
U hotovostních úvěrů výrazně vzrostla jejich průměrná výše, meziročně o více než 13.000 korun na více než 40.000 Kč. Prostřednictvím jedné karetní transakce klienti průměrně vyčerpali 2236 Kč, což je o 260 Kč víc než loni. Mezi jednotlivými produkty Home Creditu se nejvíce prosadila telefonní půjčka bez poplatků s meziročním nárůstem o 260 procent v objemu poskytnutých úvěrů.
Meziroční nárůst objemu úvěrů v klasickém splátkovém prodeji činil deset procent. Přední příčku na pomyslném žebříčku jednotlivých druhů zboží na splátky zaujala černá technika (DVD, televizory), následovaná bílým zbožím (ledničky, pračky). O 30 procent vzrostl objem úvěrů na nákup nábytku. Lidé se rovněž začali chystat na léto, takže v prvních třech měsících roku Home Credit prodal na splátky 600 bazénů, tedy o 50 procent víc než loni v prvním čtvrtletí.
Skupina Home Credit, která působí i na Slovensku, v Rusku, Kazachstánu, Bělorusku, Ukrajině a v Číně, patří do společnosti Home Credit Grand Holding. Tu ze 100 procent vlastní společnost PPF Group. Skupina Home Credit je tak součástí PPF, jež podniká v pojišťovnictví a spotřebitelských financích a poskytuje služby správy majetku.