Audi vysílá do segmentu kompaktních SUV model Q5. Jeho karoserie je dlouhá 4,63 m, široká 1,88 m a vysoká 1,65 m. Rozvor 2,81 m (nejdelší ve třídě) a oblé tvary, které jsou kombinací designu velkého SUV Q7 a aktuální generace A4, dávají novince sportovní a dynamický vzhled. Vzhledem k pojetí auta je výborná hodnota součinitele aerodynamického odporu 0,33.
Q5 své kořeny nezapře. Přídi dominuje typická maska single-frame. Přední světlomety mohou být na přání bi-xenonové se světelnými diodami pro denní svícení. Kvůli snížení hmotnosti a pro lepší vyvážení jsou přední kapota i dveře zavazadlového prostoru vyrobeny z hliníku. Vnější designové doplňky bude Audi nabízet ve třech provedeních. Standardem je černá barva, volitelně mohou být lakovány v barvě karoserie nebo kontrastním odstínem. Vzhled lze dále vylepšit sportovním paketem S-line nebo paketem off-road, který zahrnuje ochranné prvky a 19palcová kola.
Prostornost interiéru je daná dlouhým rozvorem. Podle Audi může v Q5 pohodlně cestovat pět osob. Sedadla jsou navržena ergonomicky a nabízí několik možností uspořádání. Zavazadlový prostor má základní objem 540 litrů, maximum při sklopení sedadel je 1560 l. Za příplatek může být zadní řada sedadel posuvná v rozsahu 100 mm, přední sedadlo spolujezdce lze úplně sklopit a vytvořit tak prostor pro přepravu dlouhých předmětů.
Na poli bezpečnosti je novinkou úzké propojení činnosti airbagů a předpínačů předních pásů, podobně jako v nové A4. Pro lepší ochranu cestujících bez nežádoucího nárůstu hmotnosti je v karoserii vysoký podíl dílů z vysokopevnostní oceli. Přínosem pro aktivní bezpečnost je systém Lane assist, který usměrňuje pohyb v jízdním pruhu, a Side assist, který hlídá mrtvé úhly při změně pruhu. ESP bylo naprogramováno tak, že při přepravě nákladu na střeše zasahuje jinak než za normálního stavu.
Nová dvouspojková převodovka S tronic má sedm převodových stupňů. Tato technika se vyznačuje minimálními prodlevami při řazení při stejné nebo nižší spotřebě paliva, jako má manuální převodovka. Řazení může probíhat buď automaticky, nebo manuálně, a to i pomocí tlačítek na volantu. Všechny Q5 dostanou stálý pohon všech kol quattro. Výchozí rozdělení momentu mezi nápravy je 40 % dopředu a 60 % dozadu, což zaručuje sportovnější pocit z řízení než rovnoměrná distribuce. V případě potřeby může být na přední kola posláno až 65 % momentu, na zadní nejvýše 85 %.
Příplatkový systém Audi drive select nabízí tři režimy – komfortní, neutrální, nebo sportovní. V kombinaci s MMI je také možné si vytvořit vlastní nastavení. Systém zahrnuje elektronicky řízené tlumiče a aktivní řízení s proměnlivým převodem.
Audi Q5 dokáže vyjíždět svah s úhlem 31°, přední nájezdový úhel činí 25°, světlá výška je 200 mm a automobil zvládá brodění vodou o hloubce 50 cm.