Český internet má v současnosti přes 4,7 miliónů aktivních uživatelů. Dvě třetiny z nich na něm aktivně nakupují. Loňský rok přinesl nejvyšší obrat českých e-shopů v historii českého internetu v hodnotě 18 mld. Kč a nárůst o téměř 29 %. Zatímco v zahraničí je způsob placení podobný virtuální peněžence PaySec běžný, v České republice tento systém zatím zcela chyběl. Stále nejrozšířenější způsob placení zboží pořízeného přes internet je platba na dobírku. „Je to podobné, jako odpovídat na e-mailovou zprávu dopisem,“ uvádí člen představenstva ČSOB Jan Lamser odpovědný za Poštovní spořitelnu a Přímý prodej a služby.
„Prostřednictvím platebního nástroje PaySec si můžete koupit ledničku, letenku nebo například vaší oblíbenou písničku, to vše bez jakýchkoliv poplatků za nákup nebo za vedení účtu,“ říká Leila Goulliová, ředitelka odboru inovací ČSOB. Systém správy Konta PaySec je intuitivní, založení probíhá on-line v řádu několika minut, podobně, jako když si zřizujete e-mailový účet. K vytvoření konta je potřeba pouze platný bankovní účet, e-mailová adresa a mobilní telefon. Nabíjet Konto PaySec je možné platební kartou nebo převodem z běžného účtu. Uživatelé nikde nemusí zadávat nadbytečné, či citlivé údaje. Bezpečnost je zajištěna pomocí hesla a ověřovací SMS zprávy. Placení také probíhá okamžitě v reálném čase.
Konto PaySec je určeno všem uživatelům internetu, není nutné být klientem konkrétní banky.
Již nyní je možné pomocí PaySec platit ve více než třiceti internetových obchodech a další se připojí brzy po spuštění služby.
PaySec nicméně není určen jen pro nákup u obchodníků, ale umožňuje okamžitý převod peněz mezi jeho uživateli (tzv. platby peer-to-peer), ať už při internetových aukcích nebo mezi kamarády. Podle Goulliové je o tuto službu extrémní zájem. „Očekávali jsme největší účast především ze strany internetových zákazníků, kteří mají chuť zkoušet technické novinky. Překvapilo nás proto, že jednou z nejaktivnějších skupin při zkušebním provozu PaySec byly maminky, které si přes internet vzájemně prodávají dětské oblečení,“ vysvětluje Leila Goulliová.
Konečná podoba služby PaySec byla upravována na základě připomínek zákazníků internetových obchodů, kteří byli pozváni do pilotního provozu. „Postřehy uživatelů byly velmi relevantní a přínosné. O zřízení Konta PaySec mělo zájem 75 % oslovených,“ komentuje výzkum Petr Kleiner, marketingový ředitel Přímého prodeje a služeb ČSOB. Banka chce o budoucnosti služby PaySec s uživateli komunikovat i nadále. „Naším cílem je mít nejlepší a nejefektivnější platební nástroj na českém trhu. Proto budeme maximálně otevření a i nadále hodláme komunikovat s lidmi o kvalitě služby a jejím dalším rozvoji,“ říká Jan Lamser. Na stránkách www.paysec.cz jsou k dispozici produktové diskuse.
Poplatky za používání Konta PaySec:
Typ platby | Kolik to stojí |
---|---|
Vedení Konta PaySec |
Zdarma |
Platba na jiné Konto PaySec |
1 Kč (do 30.6.2008 zdarma) |
Platba za nákup |
Zdarma |
Přijetí platby od obchodníka |
Zdarma |
Odeslání peněz Platbou na požádání |
Zdarma |
Přijetí peněz pomocí Platby na požádání |
1 Kč (do 30.6.2008 zdarma) |
Nabití převodem z běžného účtu |
Zdarma |
Nabití platební kartou |
První nabití zdarma, následující 2 % z nabíjené částky (do 31.8.2008 veškeré nabíjení kartou zdarma) |
Vybití na běžný účet v ČSOB/Poštovní spořitelně |
Zdarma |
Vybití na běžný účet v jiné bance |
3 Kč |
Připsání PaySec Bonusu |
Zdarma |
Identifikace |
Zdarma |