...z velkoobchodu.
Největší pivovarnická skupina ve Spojených státech, zahrnující značky jako Budweiser nebo Bud Light, vykázala za první čtvrtletí pokles čistého zisku na 510,9 milionu dolarů z 517,5 milionu před rokem.
Zisk na akcii díky nižšímu počtu akcií v letošním prvním kvartále stoupl na 71 centů ze 67 centů před rokem.
Čisté čtvrtletní tržby vzrostly na 4,10 miliardy dolarů ze 3,86 miliardy v prvních třech měsících loňského roku.
Anheuser-Busch čelí celé řadě nepříznivých faktorů od vyšších cen energie a obilovin až po posun chuti amerických spotřebitelů od tradičních domácích značek k pivům ze zahraničí, vínu, lihovinám či k malým várkám pivních "speciálů".
Anheuser ovšem získal akciové podíly v mexickém pivovaru Modelo <GMODELOC.MX> a čínském Tsingtao <600600.SS> a uzavřel dohody o distribuci se společnostmi InBev <INTB.BR>, Grolsch <GROLc.AS> a Hansen Natural <HANS.O>.
Tyto dohody přidaly k domácímu portfoliu Anheuseru zahraniční značky jako Corona, Stella Artois či Beck, které se tak staly zdrojem růstu v době oslabení vlastních produktů.
[YORK/Reuters/Finance.cz]