Pošta zpožďování zásilek přiznala. Podle její mluvčí Dity Václavíkové jsou na vině problémy při spouštění nového třídícího uzlu v Brně i stále větší extrémní zatížení ve vánočním provozu.
"Na toto pravidelné sezónní zvýšení počtu zásilek musí být Česká pošta předem připravena - tak, jak tomu bylo v letech 2005 a 2006, kdy se výsledky za čtvrté čtvrtletí nelišily od výsledků v jiných čtvrtletích," podotkl předseda ČTÚ Pavel Dvořák.
Podle zprávy se ukázalo, že pokud odesílatel zásilku podá po 16:00, má jen 59procentní šanci, že ji adresát dostane druhý den. Přes 37 procent dopisů pošta dodala za dva dny.
Zpožďování se loni nevyhnulo ani balíkům. U balíků, kde pošta slibovala dodání do druhého dne, se zpozdilo téměř devět procent zásilek. Některé zásilky podané týden před Štědrým dnem pak dorazily adresátům až po Vánocích.
"Postižení zákazníci v té souvislosti často uvádějí, že si tuto službu vybrali pod vlivem masivně šířeného reklamního sloganu "Dnes podáte, zítra dodáme". Poté, co jejich poštovní zásilky byly dodány se zpožděním (to v některých případech činilo i jeden týden), označují tento slogan za klamavou reklamu," uvedl předseda úřadu Pavel Dvořák. Takový výsledek by byl podle něj nedostatečný dokonce i u nejlevnějších obyčejných zásilek, u nichž žádný příslib ohledně doby dodání pošta nedává.
Za nejzávažnějším nedostatek při doručování ČTÚ považuje ukládání poštovních zásilek bez toho, že by pošta nejprve vykonala pokus o dodání v adresátově bytě či sídle. S podobným postupem se setkalo 34 procent zákazníků. Podle přiznání České pošty se taková praxe v určité míře vyskytuje u 81 pošt z 588 poboček, které se podílejí na dodávání balíků.
Českou poštu čeká do poloviny příštího roku přeměna na státem vlastněnou akciovou společnost. Podle loňského výzkumu je s jejími službami spokojeno 72 procent lidí. V západní Evropě se spokojenost zákazníků pohybuje nad 90 procenty.