Se schválením se počítalo, protože EK vedla šetření převzetí v rámci tzv. zjednodušené procedury. V těchto případech je spojení vždy schváleno. Zjednodušenou proceduru vede komise v případě, že neobdrží na spojení žádnou stížnost od konkurence nebo zákazníků.
Tata se na převzetí luxusních značek od Fordu za 2,3 miliardy dolarů (37,2 miliardy Kč) dohodla v březnu. Indická automobilka získá díky transakci příležitost k rozšíření svých aktivit mimo Indii. Bude také moci nabídnout širokou škálu produktů, od nejlevnějšího auta po nejdražší luxusní značky. Tata začátkem roku představila nejlevnější automobil světa Nano, který by se měl prodávat za pouhých 2500 dolarů (zhruba 40.500 Kč), napsala agentura Reuters.
Ford se stal majitelem značky Land Rover v roce 2000, kdy ji za 2,7 miliardy dolarů koupil od německé automobilky BMW. Za značku Jaguar v roce 1989 zaplatil 2,5 miliardy dolarů.
Ford se nyní svých luxusních značek zbavuje, protože potřebuje peníze, aby se vymanil z hlubokých ztrát. Loni prodal i britskou značku Aston Martin, s níž je spjata filmová série s agentem 007 Jamesem Bondem. Ford se potýká s obrovskými ztrátami a jen loni prodělal 2,7 miliardy dolarů, o rok dříve dokonce 12,6 miliardy USD. V prvním čtvrtletí letošního roku se automobilce podařilo díky dobrým výsledkům v Evropě a Jižní Americe vrátit k zisku, který činil 100 milionů dolarů po ztrátě 282 milionů ve stejném období loni.