...na dolním konci vlastní prognózy.
Druhý největší výrobce domácích spotřebičů na světě sklouzl do ztráty před úroky a zdaněním a po vyloučení mimořádných položek ve výši 39 milionů švédských korun (6,5 milionu dolarů) proti zisku 757 milionů korun před rokem. Důvodem byla slabá poptávka na začátku roku a náklady na restrukturalizaci a uvádění nových produktů na trh.
Výsledek předčil průměrný odhad analytiků oslovených Reuters, kteří očekávali ztrátu 64 milionů korun.
Švédský výrobce vysavačů, praček, ledniček a mrazniček už dříve v dubnu varoval, že za první tři měsíce roku vykáže ztrátu, ponechal však prognózu zisku na celý rok.
Po zprávě z minulého týdne o nečekaně prudkém propadu čtvrtletního zisku většího amerického konkurenta Whirlpool <WHR.N>, jenž srazil celoroční předpověď zisku, přitom mnozí analytici očekávali, že také Electrolux sníží výhled.
Přestože firma potvrdila, že letošní provozní zisk bude v souladu s rokem 2007, dodala, že to může stále implikovat pokles zisku.
"Když jsme v únoru zveřejnili výhled, byl jsem požádán, abych definoval slova "v souladu", a moje odpověď byla, že "v souladu" znamená plus minus jednocifernou změnu v procentech," uvedl generální ředitel Hans Straberg.
"Vzhledem k současnému vývoji na trhu očekávám, že náš letošní provozní výsledek bude na dolním konci tohoto rozpětí."
Mezi další značky v portfoliu Elektroluxu patří AEG, Zanussi a Frigidaire.
[STOCKHOLM/Reuters/Finance.cz]