Akciová společnost Letiště Praha vznikla letos v únoru jako malá firma s majetkem dva miliony korun. V provizorním tříčlenném představenstvu zatím sedí Vlasák, Jiří Špička a Ivan Sedlák. Představenstvo se však změní a rozšíří na pět členů zároveň s tím, jak bude v následujících měsících na akciovou společnost převáděn majetek SPL.
Kromě majetku převezme Letiště Praha a.s. od SPL také zaměstnance, smluvní vztahy, certifikáty, licence a všechny procesy a zdroje potřebné pro fungování letiště. Ze SLP se stane tzv. zbytkový státní podnik, který je určen k vypořádání závazků a nebude předmětem privatizace.
Žádný z nových vrchních ředitelů není na letišti úplným nováčkem. Služebně nejstarší je Hlava, který ve společnosti působí od roku 2001. Pos a Hrdá přišli na letiště před dvěma lety z pozice viceprezidentů Českých aerolinií, Vlasáka si loni přivedl Dvořák ze svého předchozího působiště v ČSOB. "Top management je optimální kombinací odborníků na provoz mezinárodního letiště i specialistů na oblast transformace a privatizace," řekl k tomu Dvořák.
Chystaná privatizace letiště je považována za jednu z největších investičních příležitostí v oboru. Vládní poradce Credit Suisse jako nejlepší způsob prodeje doporučil přímý prodej celého balíku akcií; vláda by za něj mohla obdržet zhruba 70 miliard korun. Stejně jako u ČSA by měl být nový majitel znám počátkem příštího roku.
Zájemci se hlásí již nyní. O letiště předběžně vyjádřil zájem například provozovatel vídeňského letiště Flughafen Wien, německé společnosti Hochtief Airports a Fraport, australská skupina Macquarie Airport, španělská společnost Abertis Airports nebo české a slovenské investiční skupiny Penta, J&T a PPF Investments.
Ruzyňské letiště je v rámci zemí, které v roce 2004 vstoupily do EU, největší a v regionu střední Evropy patří k nejrychleji rostoucím. Loni jím prošlo 12,4 milionu lidí.