Podle uzavřených dohod měli odběratelé povinnost dodržovat maloobchodní ceny stanovené společností Estée Lauder. Určování cen pro další prodej vede v konečném důsledku ke zvýšení cen pro spotřebitele a omezení konkurence v rámci značky. Proto české i evropské právo považuje takové jednání za závažné porušení soutěžních pravidel, uvedl Neruda.
Úřad zahájil šetření firmy na konci roku 2006. Od té doby se zabýval i dalšími podobnými případy. Prověřoval například některé výrobce dveří a podlah a výrobce nealkoholických nápojů. Pokutu 2,3 milionu korun musela za určování prodejních cen zaplatit česká pobočka firmy Tupperware. Sankci 150.000 Kč dostala předloni Nábytkářská firma Jelínek z Valašského Meziříčí. Větší pokuty úřad v minulosti vyměřil i operátorům Vodafone a Český Telecom.
Estée Lauder CZ předloni vykázala obraz kolem 190 milionů korun, zisk dosáhl 30,6 milionu Kč.