Mezi důvody poklesu čistého zisku Polák řadí vysokou srovnávací základnu z roku 2006, který byl podle něj mimořádný. Roli však hraje například také absence kvalifikovaných zaměstnanců ve stavebnictví a rostoucí ceny ropy.
"Je pravda, že se na výkonech promítl růst cen energií a cen stavebních materiálů," uvedl. Významné jsou podle něj i průtahy se zahájením stavby některých infrastrukturních projektů. "Nepodařilo se nám na poslední chvíli nahradit výpadky z plánovaných objemů prací na dálnicích D8 a D11," řekl Polák. "Nemůžeme dělat, protože není stavební povolení," dodal.
Valná hromada Metrostavu dnes rozhodla, že z loňského zisku vyplatí necelých 170 milionů korun na dividendy. Na jednu akcii tak připadne 21,50 koruny. Vedle toho valná hromada též prodloužila a potvrdila do nového funkčního období v představenstvu předsednictví Ivanu Šestákovi, dále členství Jiřímu Bělohlavovi, Jánu Dudášovi a Dušanu Mrázovi.
Stavební firma má nyní přibližně 3633 zaměstnanců, to je zhruba o 100 více než před rokem.
Metrostav je po firmě Skanska CS dvojkou českého stavebního trhu. Aktuálně staví například tunel Blanka, který má ulehčit pražské dopravě. Vystavěl například také trasu metra z Ládví do Letňan, která se spustí ve čtvrtek, nebo tunel na dálnici D47 v moravských Klimkovicích , který se otevřel v úterý.
Firma má zkušenosti i se stavbami v zahraničí. Staví například na Islandu nebo v Chorvatsku, připravuje kapitálový vstup do jedné rumunské stavební společnosti, v bulharské Sofii postaví několik stanic metra.
Metrostav je od konce prosince 1990 právním nástupcem národního podniku, který byl založen v roce 1971. Patří do slovenské skupiny DDM Group. Vlastní například společnosti Subterra či Metros, která se zabývá prodejem stavebního materiálu.