Podle pracovníka velkoobchodu, který si nepřál být jmenován, je věstník pouze orientační a firmy jej často používají pro klamavé manévry. Podle informací o zásobách konkurentů totiž výrobci často upravují cenu svých cigaret. "Kdo má jaké zásoby je největším tajemstvím firem. Čas od času výrobci pustí do tisku informace o plánovaném vývoji cen, ale je to jenom součást strategické hry," řekl.
Loni stát spotřební daň na cigarety zvýšil dvakrát, na jaře a koncem prosince. Firmy si mohly do konce roku nakoupit zásoby cigaret s nižší spotřební daní; tyto cigarety nyní doprodávají. Kdy se doprodají poslední zásoby levnějších cigaret ale není možné předpovědět.
I přes neustálé zdražování spotřeba cigaret v České republice roste. V roce 2000 činila průměrná spotřeba 1882 cigaret na hlavu, v roce 2006 to bylo přes 2300 kusů. Podle některých odhadů ale pětina spotřeby připadá na zahraniční turisty. Stát loni vybral na spotřební dani 47 miliard korun.
Jedničkou mezi výrobci cigaret je na českém trhu společnost Philip Morris, jejíž tržní podíl přesahuje 50 procent. Nejprodávanější je podle údajů Mladé fronty DNES značka Red & White.