Firma má podle smlouvy zajistit pro mobilní telefonní čísla účastníků krizové komunikace přednostní spojení. Smlouva dále zajišťuje služby související se zabezpečením fungování krizových telefonních čísel při mimořádných událostech, krizových stavech a při přípravě na mimořádné události a krizové stavy. Předmětem smlouvy je také informační podpora účastníků krizové komunikace a nově také předávání informací o stavu sítě mobilního operátora v případě výluk nebo havárií.
Oproti předchozí dohodě mohou mít uživatelé systému nastaveno přednostní spojení u toho čísla Telefóniky O2 s paušálním tarifem, které si sami zvolí. Nejsou tak omezeni jen na využití telefonních čísel z předem určené číselné řady.
Telefónica O2 začala ještě jako Eurotel poskytovat služby složkám Integrovaného záchranného systému v lednu 2002, když podepsala smlouvu s ministerstvem vnitra na dodávku 19.000 kusů mobilních souprav. Distribuce tzv. krizových mobilů skončila v červnu roku 2003. Některé obce si v minulosti stěžovaly na špatný signál ve svých lokalitách, firma proto několikrát pokrytí rozšiřovala.