"Jednáme zhruba od začátku roku. Teď jsme v kontaktu se dvěma krajskými úřady, které se snažíme přesvědčit, aby vypsaly na provozování železniční dopravy výběrové řízení," řekl serveru šéf a majitel Student Agency Radim Jančura. S kterými kraji jedná, ale nechce sdělit.
Regionální železniční doprava je až na pár výjimek doménou Českých drah (ČD). Na většině tratí jezdí jen na základě "zvykového" práva, nikoliv podle výběrového řízení.
Jančurova firma úspěšně pronikla mezi autobusy, kde vytlačila na dálkových linkách řadu dopravců lepšími službami a nižší cenou. O regionálních dopravě uvažoval Jančura už dříve, ale pouze v autobusech.
Několik let mluví i o dálkových vlacích, zatím je ale projekt na papíře a v pondělí Jančura pohrozil, že ho odsune na Slovensko kvůli údajné skryté podpoře ČD.
Velcí evropští dopravci zvyšují svůj zájem o českou, zejména dotovanou veřejnou dopravu. Keolis se o vstup na český trh snaží několik let, ale zatím bezúspěšně. "Zájem mají několik let, ale nenašli tu zatím vhodnou dopravní firmu, kterou by mohli koupit," uvedl pro iDnes Michal Poplar-Rostock z firmy Venture Investors Corporate Finance.
Společnost Keolis má 33.500 zaměstnanců, podniká v sedmi evropských zemích a také v Kanadě, uvedl server.