Nařízení má mimo jiné vyřešit problém s čekací dobou u řidičů v meziměstské autobusové dopravě. Těm vadí, že za čekání na konečné nedostávají odpovídající mzdu. Koncem dubna se za řidiče postavily dopravní odbory; v případě nesplnění svých požadavků hrozily stávkou. "Jednání se sociálními partnery pokračují a asi se blížíme ke kompromisní dohodě," řekl v úterý Řebíček.
Problémy řidičů by měla vyřešit novinka v českém právním řádu, která dosud nemá název. Řebíček ji pracovně nazval "čekací doba". Dnes je tato doba vedena jako pohotovost a řidiči za ni dostávají zhruba deset procent mzdy, což se jim nelíbí. Není ale ani možné, aby se čekání počítalo do pracovní doby, neboť v takovém případě by řidiči překračovali limity pracovní doby.
Kromě toho má novela zapracovat do českého právního řádu evropskou směrnici, která řeší například přestávky na jídlo, povinný odpočinek nebo evidenci pracovní doby v oboru dopravy. Směrnice se týká především zaměstnanců v mezinárodní železniční dopravě.