Životní pojištění se pravděpodobně stane motorem růstu pojistného trhu v příštích letech. Velký nárůst byl způsoben hlavně díky možnosti daňových úlev z životního pojištění. Pojišťovny také zvyšují své investice do reklamy, zdá se s úspěchem. Za první čtvrtletí 2001 vykázalo 31 společností sdružených v České asociaci pojišťoven (ČAP) dvouprocentní růst předepsaného pojistného. Celkem tak pojistné dosáhlo 24,6 miliardy korun. Na životní pojištění, které poskytuje 20 členských pojišťoven, připadlo 6,8 miliardy Kč. To představuje meziroční růst o 26,9 %. Přes jisté sezónní výkyvy, které provázejí prodej pojištění, je podle asociace základní vývoj na trhu zřetelný. Na vzestupu je životní pojištění, které se může stát motorem růstu pojistného trhu v příštích letech. Jako významný impuls růstu tohoto produktu ČAP uvádí daňové výhody účinné od 1. ledna 2001. Ačkoliv právě v neživotním se projevují sezónní vlivy, trend tohoto segmentu pojistného trhu byl zpomalený již loni. Podle analytiků je důvodem stagnace domácí ekonomiky v minulých letech a posílení konkurenčního boje. Delší dobu neroste havarijní pojištění a pojištění průmyslu.