V březnu se naopak prodej snížil o 9,5 procenta. Za první čtyři měsíce letošního roku se prodej aut zvýšil o jedno procento, hlavně díky růstu v nových členských zemích EU a ve východní Evropě.
"V dubnu většina zemí těžila ze dvou až tří dodatečných pracovních dní, které pomohly většině trhů navzdory finanční krizi v USA a dalšímu růstu cen pohonných hmot ke zvýšení nových registrací," uvedla ACEA v prohlášení.
Za první čtyři měsíce se prodej aut v Itálii snížil o 8,2 procenta na 867.000 vozů. Přispívá k tomu zrušení státních pobídek na nákup nových aut, stagnující ekonomika a ztráta spotřebitelské důvěry. Ve Španělsku, kterému patří v prodeji aut v Evropě pátá příčka, se prodej propadl až o 11,5 procenta na 471.000 vozů.
Naopak stále důležitějším trhem pro automobilový průmysl se stává východní Evropa. Vysoký prodej z uplynulých měsíců však v dubnu na těchto trzích zpomalil. V Rumunsku se v prvním čtvrtletí prodej aut zvýšil o 24 procent, v dubnu však stoupl o necelé jedno procento. Rumunsko a Polsko se na celkovém počtu nových aut prodaných v nových členských zemích EU podílejí téměř polovinou, Česká republika a Maďarsko téměř čtvrtinou.
Díky vyššímu počtu pracovních dní téměř žádná z automobilek nezažila v dubnu výraznější propad prodeje. Na západoevropských trzích však byla situace jiná. Prodej vozů Land Rover, Saab a Alfa Romeo v 15 starších členských zemích EU klesl dvouciferným procentním tempem a prodej Volva o 3,7 procenta. Japonským automobilkám Toyota a Honda sice celkový prodej v dubnu rostl, v západní Evropě se však také snížil. Rychleji než celý západoevropský trh rostly automobilky Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz a Fiat, napsala agentura Reuters.