Letiště je největším podnikem, jehož privatizace se nyní chystá. Vláda jej zřejmě prodá jako celek konsorciu finančního a strategického investora. Samotný proces odstátnění začne zřejmě v srpnu, kdy vláda vybere hlavního poradce pro privatizaci. Nový majitel by mohl Ruzyni převzít v prvním čtvrtletí příštího roku.
Pražské letiště je největším vzdušným přístavem v nových zemí EU a odborníci jeho prodej považují za jednu z nejzajímavějších investičních příležitostí v oboru. Předběžně vyjádřily zájem například německé společnosti Hochtief Airports a Fraport, australská skupina Macquarie Airport, španělská společnost Abertis Airports nebo české a slovenské investiční skupiny Penta, J&T a PPF Investments.
Letiště loni odbavilo téměř 12,5 milionu cestujících, což je o osm procent více než předloni. Letos se očekává překročení hranice 13 milionů. Čistý zisk podniku vzrostl v roce 2007 o 14 procent na 1,1 miliardy korun.
Ministr pro E15 dodal, že do roku 2010 vláda může zprivatizovat celou řadu podniků, například Strojimport, Technoexport, Thermal či ČSA. "Ale to jsou řády stamilionů, v případě ČSA řád jednotek miliard," řekl k možným ziskům pro stát. Ten hlavní výnos bude Letiště Praha, dodal. Výnosy z privatizace hodlá stát investovat především do dopravních staveb, například do železničního spojení letiště z centrem Prahy.
K privatizaci České pošty uvedl, že do roku 2010 lze společnost restrukturalizovat, "aby začala fungovat jako dobře řízená obchodní společnost".