Nejvíce peněz, a to 4,1 miliardy korun, loni Češi utratili v sítí 148 drogerií Family, která patří pod společnost p.k. Solvent. Tržby drogerií Family loni meziročně vzrostly o 600 milionů korun. Na druhém místě skončila s tržbami 3,4 miliardy korun společnost dm-drogerie markt, která v Česku provozuje 138 drogerií a loni tržby zvýšila o 700 milionů korun.
Třetí na žebříčku největších obchodníků s drogerií a kosmetikou obsadila společnost Rossmann (111 prodejen), jejíž tržby loni ve srovnání s rokem 2006 vzrostly o 200 milionů korun na 2,4 miliardy korun. Čtvrté místo připadlo 123 drogeriím Schlecker, které stejně jako v roce 2006 vykázaly dvoumiliardové tržby.
Obliba specializovaných drogerií v Česku roste. Podle loňského průzkumu Incoma Research a GfK Praha samoobslužné specializované drogerii dávalo při nákupu drogistického zboží a kosmetiky přednost již 35 procent českých spotřebitelů. S malým odstupem následovaly hypermarkety (32 procent). Na dalších místech byly diskontní prodejny a malé prodejny, které shodně preferovalo zhruba devět procent Čechů. Do supermarketů chodilo nakupovat drogistické zboží šest procent a pultové prodejny drogerie loni upřednostňovala čtyři procenta zákazníků.
Tuzemský drogistický trh se koncentruje. Loni v lednu se německý drogistický řetězec Schlecker stal stoprocentním majitelem sítě zhruba 130 tuzemských drogerií Droxi a poté firmu Droxi přejmenoval na Schlecker. Kromě nákupu drogerií Droxi německou skupinou Schlecker se loni odehrála i druhá velká fúze. Společnost p.k. Solvent koupila předního tuzemského distributora drogistického zboží Mistr Distribuce. Ten spolupracuje s několika desítkami nezávislých prodejen TOP drogerie a byl dceřinou společností kladenské logistické firmy ESA.