"Kontrakt, jehož součástí je také stovka trakčních měničů, znamená významný vstup na trh asynchronních pohonů vozidel MHD v zemích SNS," dodala. Navazuje na spolupráci škodovácké divize Trolejbusy s místní firmou. "Při podpisu smlouvy jsme předjednali další kontrakty za 50 milionů Kč. Motory tak pokryjeme velkou část potřeb Belkomunmashe," uvedl ředitel divize Trakční motory Martin Sobotka. Trolejbusy s plzeňskými díly budou jezdit od příštího roku v Minsku a Moskvě.
Běloruská firma je výrobcem trolejbusů, tramvají a hasičských vozů. Trolejbusy dosud dodala do sedmi místních měst a do 32 měst v Rusku, Kazachstánu, Lotyšsku i Mongolsku.
Plzeňský podnik vyvíjí a vyrábí kromě trolejbusů trakční motory pro kolejová a kolová vozidla. Motory Škoda odebírají koncerny Alstom, Bombardier, Vossloh Kiepe, Terex a Rotem. Uplatňují se po celém světě.
Škoda Electric chce letos zvýšit tržby z loňských 1,95 miliardy na 3,1 miliardy korun. Export by měl být dvojnásobný a má se vyšplhat na 2,2 miliardy Kč. Plánovaný čistý zisk má činit 320 milionů korun, loni byl 209 milionů Kč. Nárůst tržeb táhne export všech tří komodit - trakčních motorů, pohonů elektrických vozidel, ale hlavně trolejbusů, kterých podnik letos dodá 120 až 130 za 1,4 miliardy korun. V zahraničí má největší zakázky do lotyšské Rigy a rumunského Temešváru.