Ukázalo se také, že až 20 procent času, který lidé tráví na letištích a v letadlech, je výsledkem nejrůznějšího zpoždění. Asi 60 procent ztraceného času připadá na čekání v odletové hale, 20 procent na vyřizování s obsluhou taxíku a kolem 15 procent na zpoždění ve vzduchu.
Ztracený čas ve vzduchu představuje pro aerolinky největší problém. Zpoždění nebo nutnost setrvat z nejrůznějších důvodů ve vzduchu déle stojí i nejvíce peněz. Piloti jsou v takovém případě nuceni spalovat pohonné hmoty, jejich cena v poslední době roste závratným tempem.
List The Wall Street Journal (WSJ) píše, že zpráva své závěry opírá o analýzu, kterou výbor provedl na základě zkoumání záznamů o více než deseti milionech letů. Tato data v USA uchovává ministerstvo dopravy.
Pasažéry a jejich zaměstnavatele loni stálo zpoždění až 12 miliard dolarů, převážně kvůli ztracené produktivitě, ušlým obchodním příležitostem a zmeškanému odpočinku. Odvětví, která jsou na letecké dopravě závislá nejvíce, což jsou třeba provozovatelé ubytovacích zařízení a souvisejících služeb, přišli asi o deset miliard dolarů.
Zdaleka největší náklady zpoždění ale nesou samy aerolinky. Každé zpoždění si zpravidla vyžádá delší čas na kontrolu funkcí a údržbu letadla, doplnění paliva a nakonec i vyšší náklady na pracovní sílu. Přeplněný vzdušný prostor tak aerolinkám v USA jen loni zbytečně zvýšil provozní náklady asi o 19 miliard dolarů (asi 303 miliard Kč).