"Ten záměr trvá, je otázka, zda se to podaří od roku 2009 nebo od roku 2010," řekl Hanzelka. Pokud se ukáže, že plošné zavedení elektronických vinět není možné do ledna stihnout, objedná si MD sérii nalepovacích známek i na rok 2009.
Zavedení elektronických vinět, na jejichž správné používání budou dohlížet mýtné brány, oznámil ministr dopravy Aleš Řebíček koncem března. Podle něj novinka přispěje k bezpečnosti dopravy, protože bude možné lépe sledovat dopravní toky a regulovat dopravu na dálnicích. Systém bude podle ministra zajišťovat anonymitu majitelů vinět, a znemožní tak jejich sledování, na které upozorňovali někteří kritici.
Nad celým projektem se ale stále vznáší řada otázek. Není například jasné, zda se za viněty kromě dálničního poplatku bude platit i nějaká záloha, nebo kdo bude dodavatelem vinět. Je možné, že zakázku získá firma Kapsch, která mýtný systém vybudovala.
Zatímco řidiči osobních vozů ještě nemají jistotu, zda je budou příští rok hlídat mýtné brány nebo policisté s dalekohledem, majitelé nákladních aut od 3,5 tuny do 12 tun mají jasno. S nalepovací známkou jezdí letos naposled, od příštího roku se na ně bude vztahovat povinnost platit mýtné stejně jako na kamiony od 12 tun.
Záměr by mohla zhatit pouze Evropská komise, která jej nyní zkoumá. "Očekáváme v nejbližších dnech pozitivní vyjádření Evropské komise," nepřipouští si Hanzelka odmítavé stanovisko unie.