"Kontrakt Riga je přelomovou zakázkou. Přestože jsme tramvaje do zahraničí už vyváželi, jednalo se spíše o jednotlivé vozy, ať do italského Cagliari, tak do polské Wroclavi. Dodávka do Rigy už představuje exportní sérii nejméně 20 tramvají," dodal.
Dopravní podnik vypsal tendr v prosinci 2007, zadávací podmínky si vyzvedlo devět společností. Škoda Transportation vyrobí pro Rigu nízkopodlažní vůz typu ForCity. Zákazník objednal tramvaje tříčlánkové s rozchodem přes 1,5 metru, tedy širší než je v ČR, plně klimatizované i v prostoru pro cestující. Vnější design je téměř shodný s designem tramvají ForCity pro pražský dopravní podnik, avšak v typickém modro-bílém provedení rižského dopravního podniku.
Kapacita vozu je až 300 cestujících, z toho 61 sedících. První prototyp zákazník převezme podle smlouvy v červnu 2009, všech 20 tramvají pak Škoda Transportation vyrobí do 34 měsíců od podpisu smlouvy.
Vozový park dopravního podniku hlavního města Lotyšska zahrnuje kolem 250 tramvají vyrobených v bývalém Československu. Obsluhují 11 linek napříč celým městem na 300 zastávkách. Škoda Electric, další dceřiná firma Škody Holding, nyní dodává do Rigy 150 trolejbusů.