"My bychom byli rádi, kdybychom taurusy už od příštího grafikonu mohli běžně používat na území celé republiky," řekl Kubala. O nejvyšší provozní rychlosti 230 kilometrů za hodinu si však musí nechat čeští cestující i nadále jen zdát. Nejmodernější tratě v ČR umožňují maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu.
Zavedení taurusů by ale mělo řadu výhod. Lokomotivy u mezinárodních vlaků by se díky tomu nemusely složitě a nákladně přepřahat; měnily by se pouze strojvedoucí. Konkrétní tratě, kde by taurusy mohly jezdit, ale Kubala neupřesnil s tím, že lokomotiva ještě nemá povolení pro provoz na českých kolejích od drážního úřadu.
To může být problém. Ředitel úřadu Pavel Kodym příliš optimistický není. "Asi se budou muset udělat nějaké úpravy v zabezpečovacích zařízeních," řekl a zároveň vyjádřil obavu, že se to do prosince nestihne.
Taurusy se tak potýkají se stejným problémem jako před několika lety pendolina. Moderní západoevropské lokomotivy totiž ruší zabezpečovací obvody na české železnici. To může vést například k nechtěnému a nebezpečnému otevírání závor. Přísné české normy tak splňují zatím většinou jen staré československé lokomotivy.
Přesto taurusy nebudou na české železnici úplnými nováčky. Již několik měsíců zajíždějí na výjimku z Rakouska do Brna a Českých Budějovic. Na jihu republiky je totiž střídavá elektrická trakce. "Na střídavé trakci se již podařilo splnit limity," řekl Kodym a dodal, že pokud chtějí dráhy jezdit s taurusy pouze v místech se střídavým proudem, je prosincový termín reálný.
Severní část republiky je ale pokryta stejnosměrným proudem. Na sever od Benešova tak bude Taurus k vidění zatím jen tuto sobotu, kdy ho dráhy přitáhnou na pražské hlavní nádraží. Jde o prezentaci rakouské lokomotivy v barvách české fotbalové reprezentace.