IATA odhaduje celkové úspory z přechodu na elektronické letenky kolem tří miliard dolarů ročně (48,8 miliardy Kč). V průměru aerolinie za zpracování papírové letenky utratí deset dolarů, za zpracování elektronické pouze dolar. Díky elektronickým letenkám mohou také cestující na letištích využít samoodbavovací kiosky, což znamená pro firmy další úspory.
IATA zastupuje více než 240 aerolinií, jež se na pravidelné mezinárodní letecké přepravě podílejí 94 procenty. Členem asociace jsou i České aerolinie, které již před deseti dny oznámily připravenost prodávat do celé své sítě i sítí svých partnerů všechny letenky pouze v elektronické formě. Připravenost dopředu hlásily všichni velcí dopravci.
Pro přechod na elektronické letenky je základní podmínkou takzvaný interlining, tedy vzájemné uznávání elektronických dokladů mezi partnerskými společnostmi. Jde o to, aby cestující mohl využít elektronickou letenku na všechny své lety s přestupem. To může podle některých prodejců zpočátku působit problémy.
Cestující také nemohou počítat s výrazným poklesem ceny. Drtivá většina letenek se totiž již dnes prodává v elektronické formě. Pokud přesto cestující vyžaduje papírovou letenku, musí "za trest" zaplatit poplatek v řádu stokorun. Ušetří tak pouze notoričtí milovníci papírových letenek.
Elektronické letenky mají řadu výhod. Nelze je ztratit, jsou u nich nižší servisní poplatky a odbavení na letišti je jednodušší. Elektronickou letenku lze navíc snadno koupit přes internet. Přesto papír zcela nezmizí. Část letišť například v Africe nebo v Asii dosud nemá potřebné vybavení ke "čtení" elektronických letenek.