Supraphon Music spolupracuje s Radioservisem

31.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 31. května (ČTK) - Hudební vydavatelství Supraphon Music zahájilo spolupráci s vydavatelstvím Českého rozhlasu Radioservis na nové koprodukční řadě kompaktních disků, řekla ředitelka Supraphonu Jana Gondová. Chtějí tím zlepšit prodej klasických CD asi v třiceti zemích světa.

"Není to o finančním zvýhodnění, ale o rozšíření nabídky. Nemůžeme totiž nahrávat tolik materiálu, kolik bychom chtěli," konstatovala Gondová. Loni čtvrté největší vydavatelství na českém trhu nejvíce prodává ve Spojených státech, Japonsku, Německu a zemích Beneluxu.

Prvním společným projektem obou vydavatelství byla nahrávka kompletních symfonií Bohuslava Martinů. Komplet tří CD pořídil Symfonický orchestr Českého rozhlasu pod vedením svého šéfdirigenta Vladimíra Válka.

Dalším titulem je pro letošní rok dvojalbum Braniborské koncerty Johanna Sebastiana Bacha v originální interpretaci souboru Musica Florea. Jde o nahrávku, která byla k dispozici ke stažení na internetových stránkách digitální stanice ČRo D-dur.

Letos vydavatelství další nahrávky nepřipravují a plány na příští rok odmítla Gondová prozradit. "Chceme propagovat české interprety a skladatele a vyplnit mezeru na trhu. Zajímá nás starší hudba a v poslední době jsme se začali věnovat i soudobé klasické hudbě," dodala Gondová.

Vydavatelství Radioservis produkuje z větší míry nahrávky s mluveným slovem. V hudbě se prý chce firma zaměřit na světové premiéry a s dalšími zahraničními partnery se více prosadit na evropském trhu. "V letošním roce plánujeme vydat světovou premiéru třech Duškových klavírních koncertů v podání pianisty Karla Košárka a nahrávky Zemlinského kvarteta s Pražským komorním orchestrem," uzavřela ředitelka Radioservisu Kateřina Konopásková.

V loňském roce měla podle Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) nejsilnější pozici na českém trhu firma Universal Music s 29 procenty, za ním následovala firma Sony BMG, jejíž podíl na trhu je 20,5 procenta. Třetí místo patřilo české pobočce EMI s podílem 19,8 procenta. Na dalším místě byl Supraphon s 13,2 procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK