V polovině května se v médiích objevila informace o tom, že se stát již dohodl na ceně za 73,5 hektaru půdy pod plánovanou dráhou. To ovšem ministr popřel. "Teď mi řekněte, kdo to pustil. Žádná dohoda není," řekl Řebíček. "Jednání s Pentou stále běží." Zpráva o nákupu pozemků je přitom zásadní pro cenu, za niž vláda nakonec Letiště Praha prodá.
Nová dráha je klíčová. Kapacita současné ranveje přestává dostačovat. Řebíček odhaduje, že po vybudování nové odletové a přistávací plochy by letiště mohlo odbavovat namísto současných deseti milionů 40 až 50 milionů cestujících ročně.
"Trochu jsme chytili sekyru. Původně jsme chtěli privatizaci zvládnout do konce roku, teď ale počítáme s prvním čtvrtletím roku 2009," říká. Zpoždění však podle něj nesouvisí s nákupem pozemků, nýbrž s prací poradců a náročností celé transakce.
Ministerstvo financí přitom tento týden uvedlo, že v pondělí navrhne vládě přímý prodej letiště strategickému partnerovi. Ten by měl podle očekávání MF státu zaplatit více než 100 miliard korun. Ministerstvo tak dalo na doporučení společnosti Credit Suisse, která možnosti odstátnění letiště analyzovala.