...na poli průzkumu trhu s tržní hodnotou kolem 4 miliard dolarů.
Fúze posiluje tlak na světovou jedničku AC Nielsen v sektoru, jehož důležitost stále stoupá s tím, jak společnosti chtějí více informací o svých klientech a službách.
Analytici se ale domnívají, že by dohoda ještě nemusela být úspěšná.
TNS v květnu odmítla nabídku na převzetí za 2 miliardy dolarů od firmy WPP <WPP.L> Martina Sorrella a mnozí čekají, že se tato reklamní a marketingová skupina vrátí s vyšší nabídkou.
"Ačkoli věříme, že spojení těchto dvou společností má obchodní logiku, také čekáme, že se WPP vrátí," uvedla firma Numis.
TNS je světová trojka v průzkumu trhu, mezi jejíž klienty patří například Procter & Gamble <PG.N> nebo Unilever <ULVR.L>.
GfK patří pátá příčka a jejích služeb využívají firmy jako Panasonic a Henkel <HNKG_p.DE>.
Podle návrhu zveřejněného v úterý TNS nabídne 11,74 svých akcií za jednu akcii GfK.
[LONDÝN/Reuters/Finance.cz]