„Mimořádně si ceníme prvního místa v kategorii Cena veřejnosti. Je to pro nás zdaleka nejdůležitější ocenění. Tato cena zároveň potvrzuje správnost cesty, kterou se mBank na českém trhu vydala,“ říká generální ředitel mBank ČR Jiří Báča.
Na druhém místě v Ceně veřejnosti zabodoval SERVIS 24 České spořitelny a třetí místo patří životnímu pojištění Aviva EasyLife pojišťovny Aviva.
Překvapením je vysoká účast hlasujících. Celkem bylo odevzdáno 43 293 hlasů. Potvrdilo se tak, že o tuto anketu je velký zájem. Hlasování v Ceně veřejnosti probíhalo dvoukolově. Od 1. listopadu 2007 do 6. dubna 2008 se nejprve uskutečnilo nominační kolo. Z tohoto kola postoupilo 20 produktů s nejvyššími nominacemi do finálového kola, kde se již rozhodovalo o vítězích. V nominačním kole, které celé proběhlo na internetu, bylo odevzdáno 22 485 hlasů pro 540 finančních produktů. Ve finále se kromě internetu hlasovalo i prostřednictvím SMS zpráv a bylo odevzdáno celkem 18 160 hlasů. Hlasy z prvního i druhého kola se sčítaly.
Letošní novinkou soutěže bylo hlasování v Ceně podnikatelů o nejlepší produkty pro malé a střední podnikatele. Cena podnikatelů je rovněž veřejnou anketou probíhající na internetu. V hlasování podnikatelské veřejnosti bylo odevzdáno celkem 4 775 hlasů pro 87 podnikatelských produktů.
Vůbec prvním vítězem v této nové soutěži Zlaté koruny se stalo pojištění pro podnikatele TREND 07 pojišťovny Kooperativa. Na druhé místo se vyhoupl EUROleasing, produkt společnosti ČSOB Leasing a třetí místo zaujalo Postkonto – program Max Poštovní spořitelny.
Vítězství mKonta v Ceně veřejnosti není náhodné. Odráží se v něm tlak zezdola ze strany klientů na vytvoření prostředí pro lepší fungování finančního trhu. Čím vyšší tento tlak zdola bude, tím nižší bude potřeba regulace ze strany dohlížejících státních orgánů. „Nebude například již třeba diskutovat o zavedení hypotetického a v zásadě nesmyslného Zákona proti bankovním poplatkům, protože finanční systém sám vykrystalizuje do podoby, kdy žádná z finančních institucí nebude v rámci konkurenčního boje ani uvažovat o některém z těch poplatků, které dnes pobuřují širokou veřejnost,“ říká Vladimír Pikora, hlavní ekonom Next Finance.