Nedávno Škoda oznámila, že uvažuje o dovozu některých dílů z Asie. Volfová dnes potvrdila, že počet asijských firem roste. Dodavatelů z Česka má firma asi pětinu z celkového množství. Nyní bude chtít počet dodavatelů celkově snížit, podíl českých se prý ale bude snažit zachovat.
Zhruba 75 procent dílů dodává firmě kolem 300 obchodních partnerů, 94 procent dílů má Škoda Auto od 1000 dodavatelů. Čím víc je ale dodavatelů, tím déle trvá i výroba, poznamenala Jana Volfová, která má v podniku na starosti logistiku.
Nový systém souvisí i s plánem Škody zvýšit postupně výrobu víc než na dvojnásobek současného stavu. Škoda, dcera německého Volkswagenu, v roce 2007 prodala 630.032 aut, letos plánuje prodeje zvýšit na 759.000 vozů, příští rok na 872.000 a v roce 2010 na 1,01 milionu.
Připravovaný logistický koncept počítá s tím, že každý montér dostane ke svému pracovišti balík s potřebnými díly. Zatímco doteď firma pracovala s velkými balíky, nyní je bude třídit v takzvaných supermarketech. Cílem je, aby měl dělník vše ideálně připraveno a při montáži se zbytečně nezdržoval, upřesnila Volfová. "Naši dodavatelé nám musí dodávat materiál tak, abychom to mohli dodávat bez dalších úprav přímo na linku," doplnil Jiří Cee z vedení firmy.
S novým systémem začíná Škoda například při výrobě Superb B6 v továrně v Kvasinách. Na stejné lince by se mohl montovat také užitkový vůz Yetti.
Automobilka je největším tuzemským exportérem. Na celkovém vývozu se podílí 7,5 procenta. Loni vyvezla auta, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství za 184,9 miliardy Kč. Celkem loni továrna utržila 222 miliard korun, čistý zisk byl rekordních 15,98 miliardy korun.