"Jedná se ale o odhady marketerů, nikoliv výpočty na základě analýzy hodnoty firem," říká Ondřej Obluk ze společnosti Mather. Cena českých značek s dlouhodobou tradicí je ještě vyšší. "Troufnu si říct, že značka Škoda Auto má zaručeně několikrát vyšší hodnotu než Seznam.cz," uvedl reklamní expert Petr Rydl z agentury Konektor. Specialisté odhadli tržní hodnotu Seznamu na téměř dvě miliardy korun a PPF na 1,95 miliardy korun.
Na dalších pomyslných příčkách nejcennějších značek založených po roce 1989 se podle českých odborníků na reklamu a marketing umístily Mountfiled, AAA Auto, Semtex, Linet, Home Credit, Bernard a Tescoma.
Podle listu nejúspěšnější značka nemusí znamenat, že je vnímána i jako nejdražší. V žebříčku je sice třetí nejdražší s tržní hodnotou značky 760 milionů korun Home Credit. Z hlediska úspěšnosti však skončil "až" na osmém místě.
"Ocenění značky si ale chci nechat zpracovat," řekl HN majitel Student Agency Radim Jančura. Dodává, že cenu brandu potřebují znát i banky se kterými vyjednává o úvěrech na svůj nový projekt "žlutých vlaků."
V žebříčku všech českých značek, který zhruba před půl rokem sestavovaly spolu s marketingovými experty HN, patřila další místa za Škodou Auto Plzeňskému Prazdroji, Budvaru či značce Baťa. Problémem obou žebříčků je podle deníku to, že pracují pouze s kvalifikovanými odhady. Sofistikované analýzy známé ze zahraničí se totiž v Česku zatím neprovedly.
V žebříčku Czech Top, který nehodnotí pouze značky, ale celé firmy, patří první příčky ČEZ, Škodě Auto a Kofole. Nejdražší zahraniční značkou je podle každoročně vyhlašovaných žebříčků společnost Google s cenou 86,1 miliardy dolarů.