Seznam.cz je nejcennější značkou v ČR založenou po roce 1989

05.06.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 5. června (ČTK) - Internetový portál Iva Lukačoviče Seznam.cz následovaný skupinou PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a Student Agency Radima Jančury jsou v tuzemsku nejcennějšími značkami založenými po roce 1989. Píšou to dnešní Hospodářské noviny s odvoláním na historicky první oceňování značek, do kterého firma Mather zapojila 300 specialistů na reklamu a marketing.

"Jedná se ale o odhady marketerů, nikoliv výpočty na základě analýzy hodnoty firem," říká Ondřej Obluk ze společnosti Mather. Cena českých značek s dlouhodobou tradicí je ještě vyšší. "Troufnu si říct, že značka Škoda Auto má zaručeně několikrát vyšší hodnotu než Seznam.cz," uvedl reklamní expert Petr Rydl z agentury Konektor. Specialisté odhadli tržní hodnotu Seznamu na téměř dvě miliardy korun a PPF na 1,95 miliardy korun.

Na dalších pomyslných příčkách nejcennějších značek založených po roce 1989 se podle českých odborníků na reklamu a marketing umístily Mountfiled, AAA Auto, Semtex, Linet, Home Credit, Bernard a Tescoma.

Podle listu nejúspěšnější značka nemusí znamenat, že je vnímána i jako nejdražší. V žebříčku je sice třetí nejdražší s tržní hodnotou značky 760 milionů korun Home Credit. Z hlediska úspěšnosti však skončil "až" na osmém místě.

"Ocenění značky si ale chci nechat zpracovat," řekl HN majitel Student Agency Radim Jančura. Dodává, že cenu brandu potřebují znát i banky se kterými vyjednává o úvěrech na svůj nový projekt "žlutých vlaků."

V žebříčku všech českých značek, který zhruba před půl rokem sestavovaly spolu s marketingovými experty HN, patřila další místa za Škodou Auto Plzeňskému Prazdroji, Budvaru či značce Baťa. Problémem obou žebříčků je podle deníku to, že pracují pouze s kvalifikovanými odhady. Sofistikované analýzy známé ze zahraničí se totiž v Česku zatím neprovedly.

V žebříčku Czech Top, který nehodnotí pouze značky, ale celé firmy, patří první příčky ČEZ, Škodě Auto a Kofole. Nejdražší zahraniční značkou je podle každoročně vyhlašovaných žebříčků společnost Google s cenou 86,1 miliardy dolarů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK